torsdag 22 november 2007

Kalsongsponsring

I onsdags kväll korades pristagarna i årets upplaga av Resumés ”101 bästa marknadschefer”. Precis som förra året hade jag tiggt till mig rollen att ta emot priserna för de marknadschefer som inte var på plats under tillställningen. Sex stycken priser fick jag ta emot. Så jag borde ha vunnit hederstiteln. Detta pris gick istället till Gina Tricots marknadschef Victor Appelqvist. Stort grattis!

Och jag måste vara ärlig och säga att pristagarna, gästerna och sponsorerna var alla värda en betydligt bättre prisutdelning än denna. Dåligt pålästa konferencierer i kombination med total avsaknad av fest och glamour gjorde tillställningen till en lika beige som tråkig tillställning. Det kändes som redovisning av ett grupparbete i mellanstadiet. Varför ingen rekvisita? Och ingen musik! Pukor och trumpeter ska det vara. Bättre kan ni! Om inte - lägg ned tillställningen. Minglet innan och efter prisutdelningen var betydligt bättre. Det räddade både min och många andra gästers afton.

Jag gav Viggo Cavling - kvällens värd och tillika en av de två konferenciererna - en anmälan till 2008 års upplaga av Stockholm Marathon. Chefredaktören har ju börjat träna löpning - och enligt egen utsago i stor skala - varför detta kändes rätt. Till min stora förvåning lovade han att ställa upp. Jag lovade i min tur att agera ”reservpris-mottagare” nästa år - och detta i blott kalsonger - om jag inte lyckas slå honom i maran med minst två timmar! Senare på kvällen fick jag erbjudande om kalsongsponsring från både Björn Borg och Calvin Klein. Men jag lovar - det är ingen risk att någon ska behöva se mig i kalsonger nästa år. I alla fall inte på någon av Resumés galor. Lägg detta löfte på minnet...

Andra bloggar om: , , , , , , , intressant.se

Inga kommentarer: