onsdag 18 juni 2008

Jag kan se Empire State Building från min säng

Empire State Building syns tydligt och står majestätiskt bara några hundra meter från hotellfönstret. En rätt skön vy att beskåda när man vaknar och blickar ut liggandes i sängen. Fast jag tycker att Chrysler Building är betydligt snyggare än Empire.

Efter att handlat en välfylld påse med CD och DVD från Virgin Megastore på Times Square var det dags för besök i några gitarraffärer på 48e gatan. Den låga dollarkursen innebär att varje inköp är ett fynd. En promenad i Central Park med ett besök i Strawberry Fields är ett måste. I samband med dagens andra besök i Virgin Megastore börjar jag prata med en New York-bo som sett Bowie på Carnegie Hall (1972), Radio City Music Hall (1973) och Madison Square Garden (1974). Det var länge sedan jag var så avundsjuk.

Idag invigde IKEA ett nytt varuhus i Brooklyn. Det har varit huvudnyhet i varje nyhetsreportage. Då blir man stolt att jag är svensk. Vilket är mer än man kan säga efter resultatet av dagens fotbollsmatch.

Andra bloggar om: , , , , intressant.se

Inga kommentarer: