fredag 26 juni 2009

Suck! Ännu ett par Nike Zoom Elite

Haltande - på grund av en hälsena som vare sig vill läka än mindre upphöra med att göra ont - klev jag in på Nike Town i Coral Gables.

Några nya löparskor var inte aktuella för min del. Hemma hade jag två par jag köpte så sent som i mars, i samband med mitt förra USA-besök. Två par - helt oanvända på grund av den förbaskade hälsenan som satt krokben för all typ av löpträning och tävling under de senaste fyra månaderna.

Jag hann knappt innanför Nike Towns stora entrédörr förrän en säljare - vilken mest liknande en reinkarnation av Bob Marley - med jamaikansk accent frågade vad jag hade för skostorlek. Jag svarade att jag inte var i skoköpartagen. Något som tydligen bara sporrade Bob Marley-killen. Mindre än tio minuter efter min entré - i detta löpprylarnas mecka - lämnade jag Nike Town med ännu ett par Nike Zoom Elite. Det fjortonde paret i rakt nedstigande led.

Andra bloggar om: , , intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Det 14e paret zoom elite? Haha!
Är lite i köpartagen men hittade ditt svar iaf.. :)