tisdag 6 november 2007

Mörkret


Åter i Sverige! Det första som slog mig igår när jag landade på Arlanda var MÖRKRET. Skymningen hade redan påbörjat sin entré trots att det bara var eftermiddag. På väg hem i bilen samma sak. Alla – eller i alla fall många – bar SVARTA KLÄDER. Jag betraktade ett tiotal människor som stod i en busskö på Odengatan. Alla var klädda i svart eller mörkgrått. Varför? Vi som lever i detta – till stora delar – mörka land borde klä oss i gladare färger som lyser upp. Ingen i kön bar reflex. På kvällen tog jag fram mina tre vinterjackor, och fann till min ilska att samtliga var svarta. Jag ska bättra mig!

Nästa vecka, den 14 november, kommer dock ett ljus i höstmörkret. Då arrangerar Sveriges Annonsörer tillsammans med Dagens Industri den artonde upplagan av reklamtävlingen 100-wattaren. Intresset är stort och biljetterna till arrangemanget i Stockholms stadshus kommer garanterat att gå åt.

Magnus Böcker – vd för OMX och tillika gammal kursare – sprang sin första mara i New York i helgen på 3.53. Bra jobbat. Men jag vill lite skrytsam poängtera att min tid från Berlin tidigare i höstas är 1 timma och 7 minuter snabbare. Så öka träningsdosen Magnus...

Inga kommentarer: