lördag 20 juni 2009

Hellre levande än Stevie Ray Vaughan

Bob var djupt besviken. Han hade tänkt överraska Jane, hans flickvän, med en specialdesignad Fender Stratocaster i Stevie Ray Vaughan (SRV) utgåva. Men mitt i den pågående lågkonjunkturen passade Fender, (sannolikt) världens största tillverkare av elgitarrer, på att höja priserna på sina välsvarvade träbitar med inte mindre än 15 procent.


Trots att Bob har ett schysst jobb på gitarrkedjan Guitar Center, som finns väl spridd över hela den amerikanska kontinenten, räckte pengarna inte. Således ingen ny elgitarr, av SRV-modellen, till flickvännen denna gång.
Bob lärde jag känna förra sommaren i samband med ett av mina många besök på Guitar Center i Hallandale, som ligger mellan Miami och Ft Lauderdale. Jane är tydligen som uppslukad av denne döda gitarrlegend. Innan jag tog adjö till Bob för den här gången sa jag att han trots allt hade en stor fördel mot Stevie Ray Vaughan. ”Vilken?”, frågade Bob. ”Du lever ”, svarade jag.


Andra bloggar om: , , intressant.se

Inga kommentarer: