fredag 3 juli 2009

Lightöl, wah-wah-pedal och bourbon

Vädret i Florida är minst sagt märkligt. Idag vid lunchtid var himlen helt befriad från moln och lika blå som en Djurgårdströja. En kvart senare föll regnet hårdare än vattnet från ett sprutmunstycke i en biltvätt.

Rapporteringen om Michael Jackson och hans död är fortfarande något som alla nyhetskanaler här i USA tar upp dag efter dag. Detta trots att det gått en vecka sedan han dog. Spekulationerna om orsaken popstjärnans död, hans testamente och vilka av hans barn som han verkligen är far till lär fortsätta ett bra tag till.

En tysk , eller för den delen tjeckisk, bryggmästare skulle anse att jag är helt galen. Men Budweisers nya Bud Light Lime smakar riktigt bra här i den 35 gradiga värmen. Dock behövs en klyfta riktigt lime för att ersätta ölets artificiella limesmak.

Idag kom budet med min nya wah-wah-pedal från japanska Boss (inte att förväxla med det tyska klädmärket) som jag här om veckan beställde via Guitar Center nere i Hallandale. Tyvärr har jag varken tillgång till någon elgitarr eller förstärkare, så jag vet inte hur den låter. Men den är förbaskat snygg.

Jag föredrar riktig whisky före amerikansk bourbon. Men är man i USA känns det helt fel att dricka skotsk whisky före den inhemska (gäller även öl trots att det är rör sig om light). Flaskan med Jack Daniels tömdes härom kvällen när jag hade lite gäster på besök. Dagens inköp blev en flaska Wild Turkey 101 som förvisso smakar bättre än Jack Daniels, men som saknar konkurrentens image av rock ’n’ roll.

Inga kommentarer: