lördag 31 maj 2008

116:e plats - det känns skönt

Stockholm Marathon är över för i år. Det var ett bra lopp och det var många som sprang. 18 200 var anmälda, vilket är rekord. Hur många som startade samt kom i mål av dessa vet jag inte i skrivande stund då loppet alltjämt pågår.

Jag hade oroat mig för att värmen skulle bli lika bestialisk som under förra årets Stockholm Marathon. Men så blev det ej. Tack för det! Lätt svalkande vind i kombination med bra temperatur gjorde loppet ovanligt lättsprunget.

Jag tror inte bara att det var rekord i antalet anmälda löpare. Aldrig har jag sett så många människor längs gatorna i samband med en mara i Stockholm. Jag kom in på 116.e plats på tiden 2.53.34. Min bekant, Ludvig Myrenberg, träffade jag i samband med starten låg 15 sekunder efter mig under större delen av loppet och kom in på 118:e plats. Jag har med andra ord varit hare under dessa 42 kilometer. Grattis Ludvig!

Andra bloggar om: , intressant.se

Inga kommentarer: